Skip to main content

MERANCANG KEHAMILAN (FAMILY PLANNING) DENGAN JAMU MAAJUN ANGGUN BISTARI

Untuk entry kali ni saya nak share satu info yg mungkin berguna buat all mommies out there yg sdg memikirkan tentang "Family Planning". Asik citer pasal emas je..so yg ni kita story pasal "Puan-Puan". Serius..tentang title entry ni..kali pertama saya baca ayat "MERANCANG KEHAMILAN DGN JAMU"....iye ke ni?! Macam tak percaya...!! Jom baca pengalaman saya sendiri..! Ye la kan, selama ni saya merancang guna pil perancang. Tapi selepas saya deliver anak yg ke 5, saya rasa saya dah tak mau makan pil perancang lagi. Tapi saya pun tak nak pregnent lagi. Macam mana ye..nak pakai IUCD eii saya ngeri la nak masukkan benda alah tu kat dlm "tuuut" tu. Nak pakai implan plak...ngeri jugak...masa nak suntik implan tu takde la ngeri sgt, tapi ngerinye masa nak keluarkan implan tu nanti. Macam foto kat bawah ni..ngeri kan. Takut mak kalau kene macam ni


Pil plak..saya dah tak nak lagi...sebab sepanjang saya makan pil perancang dulu..ada la jugak side effect lain. Mcm2 pil saya dah pernah makan...antaranya.

#Noriday..selama mkn..selama tu la saya tak period sampai risau..nape la tak period2
#Nodett..tak berapa nak serasi..air susu pun jd kurang..berat badan pun naik
#Marvelon..sama macam Nodett...plus ada problem "tuut" keputihan & kering
#Gynera..mahal sket..tapi berat badan ok..cuma yg tak best..keputihan..dan sakit kepala  

So atas sebab tertentu..saya cuba la google...pilihan lain selain dari cara tersebut kat atas tu...akhirnya saya terjumpa satu forum berkenaan "Perancang Keluarga". Dari situ la saya berkenalan dengan "MAAJUN ANGGUN BISTARI" (MAB). Kalau nak tahu lebih lanjut tentang MAB ni, sila klik pada gambar MAB tu ok. Dulu saya bukan dealer MAB, sekadar pengguna MAB yg ingin berkongsi maklumat dengan orang lain(Tapi sekarang dah jd dealer MAB ;-) ). Harga pun tak mahal RM 35 sahaja. Murah kan? Info lanjut boleh picit foto bawah ni ye.


https://duniaemaskini.blogspot.my/p/mab.html?m=1

Alhamdulillah..diwaktu saya menulis entry ini..saya dah pun mkn 5 botol MAB, dan hanya setelah saya rasa ia benar2 berjaya ke atas diri saya baru saya berani nak tulis entry ni. Setakat 5 botol saya gunakan MAB sebagai ganti kepada pil perancang @ Family planning.. Alhamdulillah...dengan  izin Allah..saya tak pregnant...!! Alhamdulillah..maajun ni serasi dgn saya. Gambar dibawah ni botol MAB sebelum ni, masa saya mula2 makan tahun 2011. Sekarang dah ugrade lagi botol dia lagi cantik. Now ni saya dah mkn MAB hampir 2 tahun setengah(dah upgrade jd dealer pun..boleh order dgn saya ye)Pada mulanya saya pun agak was-was juga. Betul ke ni.. takut jugak terpregnant  lagi. Tapi terasa nak cuba..kalau tak cuba mana tau hasilnya. 



Dan...Alhamdulillah..berjaya ... bahkan bukan setakat Family Planning saja...byk lagi benefit lain yg saya rasa selepas saya makan Maajun ni. Antaranya...langsung takde keputihan macam mkn pil perancang, berat badan saya susut(ramai yg tegur), bdn pun rasa ringan je sbb maajun ni buang angin sekali dan paling penting baby saya...yg fully breastfeed dgn saya pun takde masalah...air susu saya pun flow ok macam biasa. Sebelum tu..jemput Like FB page bwh ni ya.. ;)

                              
Sepanjang saya makan botol yg pertama...period saya jadi tak teratur. Saya mula mkn pada hari ketiga period. Lepas period clear on day 7/8, seminggu lps clear, saya period semula... Lama plak tu..dekat seminggu juga. Risau...refer dgn dealer..dealer ckp teruskan, angin ke ribut taufan habiskan mkn botol pertama tu then rest 6 hr sebelum sambung next botol. Botol 1-3 biasanya MAB baru nak scan, rawat & detox masalah2 yang ada. Period jadi tak teratur coz dia bertindak membuang darah period & nifas yg lama2 terperuk kat dlm rahim tu. Kentut..tak pyh cerita la..satu hari tah berapa kali kentut pun tak tau. Masuk botol ke-4..nampak macam ok dan sepanjang mkn 21 biji botol yg ke 4 ni..saya tidak lagi mengalami masalah period berekor-ekor. Maknanya proses  detox & rawatan dah selesai. Habis 21 biji tu, mcm biasa cuti rehat 6 hari, dan Alhamdulillah saya period sepanjang tempoh rehat 6 hr tu,maknanya maajun ni dah serasi dgn saya...dan period saya pun dah cycle macam biasa...akhirnya saya  dah jumpa pil a.k.a maajun perancang kehamilan yg sama sekali tak membabitkan hormon..macam pil2 perancang moden yg ada di pasaran. Pada sesiapa yg nak gunakan alternatif jamu sebagai perancang...boleh la cuba.Kalau Uols rasa takut,boleh baca artikel ni : KESAN SAMPINGAN MAKAN MAAJUN ANGGUN BISTARI & then think & decide ok? 

Penting...saya nak pesan pada Uolls..sekiranya uolls berhajat nak try MAB ni...sila dapatkan guide/khidmat nasihat dari dealer-dealer bertauliah yang dpt bantu ada sekiranya ada isu-isu berbangkit. Botol 1-6 adalah fasa kritikal yang menentukan uolls berjaya atau tidak. Saya byk terima pm/whatsapp customer yang keliru, blur & tak pasti aturan dan simptom MAB, tak tahu entah beli dari mana, atau beli kat kedai jamu dan takda guideline. Kalau saya free saya layan mereka2 yang mengadu ni. Kalau tak free berkulat la..sebab hari2 whatsapp masuk. Saya pun manusia biasa ada responsibilities nak buat..takda la nak hadap whatsapp je. Kalau customer saya takpa saya memang ada rekod dari awal customer makan. Tapi kalau bukan cust saya, rekod pun takda..nak reply pun kene tanya history..camana..kalau salah guide kan naya je. Lepas tu simply2 bajet nak ckp mcm2 kat saya. Kalau saya jenis tak nak share..buat apa saya buat entri blog kan. 


Kadang2 seller kat kedai bukan lah pengamal, sekadar penjual..so lebih baik Uolls beli dari pengamal yang rata-rata dah convert jadi dealer. MAB tak sama dengan jamu lain..jadi Uolls kena dapatkan guide yang betul. 

Uolls boleh juga order dari saya ditalian whatsapp  www.wasap.my/60193679451/planningmab & saya akan guide anda or terus order di kedai shopee saya.klik  MAB @ SHOPPE

So sesiapa yang nak cuba family planning dengan MAB..boleh 
whatsapp Fiza & sudi-sudi la "like" FB page MAB saya kat bawah ni ok..!! Thanx Uols

                                

ARTIKEL BERKAITAN



 

Comments

  1. sy br guna 2 btol..period mmg x teratur...cm give up. tp baca cite akk , nk truskan lg..nk tnya brapa brt akk trun? sy ni mkn pil berat naik 3kg stahun...

    ReplyDelete
  2. Aiseh sori la hani lewat reply..br hari ni bkk blog la..jgn give up..trskan usaha..berat akk mmg turun byk..last timbang berat, lagi ringan dari sebelum kawin..rasanye lepas 5 btl mkn trn dlm 4kg kot..

    ReplyDelete
  3. salam....nak try gak..semalam gugel baru bekenalan dgn mab ni..lama ku mencari..nk mkn pil perancang hb xbg...nk pakai kondom..hb xsuka so rancang sendiri..tp xjd jgk..2kali hamil..n 2 kali tu jgk gugur..huhu..nk rehat duluni...anak dah 3..klo boleh biar umo anak 3-4 tahun nak hamil blk..insyaallah..

    ReplyDelete
  4. Saya masalah period tak teratur..dan dalam perancangan nak tambah zuriat...nk tanya boleh ke makan mab ni untuk membantu lancarkan period saya??? Klu mkn mab ni x hamil la kn...mcm ne ye???

    ReplyDelete
  5. Mab ni ade jual kt luar x? Maksud sye kt kedai jamu ke?

    ReplyDelete

ARTIKEL POPULAR

BEZA BELI EMAS DI WAH CHAN, POH KONG, KEDAI EMAS BIASA @ EMAS ONLINE

Assalamualaikum... Bismillahirrahmanirrahim..... Untuk entry kali ni saya rasa terpanggil nak menulis tentang isu-isu biasa yg timbul dalam jual beli emas ni. Lately ada diantara customer saya yang bercakap tentang promosi emas WAH CHAN, dan tak kurang juga yg bertanya tentang sesetengah kedai yg mempamerkan harga yang murah. Tak dapat di nafikan, saya sendiri selaku pelabur, pembeli  dan penjual sudah pasti akan cuba mendapatkan harga terbaik di pasaran supaya pembelian, pelaburan dan perniagaan saya adalah berbaloi-baloi. Tapi nasihat saya sebelum tu survey dan pastikan anda membuat pembelian yang bijak. Okey saya ada story nak share dan ini mmg experience saya sendiri...jom baca :).  PROMOSI EMAS WAH CHAN Sempena nak raya ni agak menarik juga promosi yang WAH CHAN buat. Sampai kan ibu saya sendiri juga tertarik nak pergi ke outlet WAH CHAN.Sebelum saya terlibat dgn bisnes emas ni, saya dulu pun memang regular customer WAH CHAN. Tapi sejak dah celik emas ni, saya tak

Perbandingan Arrahnu - Xchange VS Bank Rakyat VS Agro Bank VS. Yapiem

Assalamualaikum... Rasa dah lama saya tak jenguk dan update blog ni. Nasib belum bersawang lagi. Sebenarnya banyak juga info yang saya nak update dlm blog ni, cuma tak berapa ada masa nak update blog ni. Tapi untuk entri ni saya nak share berkenaan perbezaan antara Arrahnu yang ada di Malaysia. Tapi saya akan khususkan hanya pada Arrahnu Xchange, Arrahnu Bankk Rakyat, Arrahnu Agro Bank dan Arrahnu Yapiem. Arrahnu yang lain2 saya tak berapa familiar. Kesemua Arrahnu yang saya sebutkan ni..fungsinya sama sahaja, cuma yang berbeza mungkin dari perlaksanaan servis yang ditawarkan kepada penggadai. Arrahnu Bank Rakyat Arrahnu Bank Rakyat adalah Arrahnu yang diuruskan oleh Bank Rakyat sendiri. Kebanyakan Bank Rakyat sememangnya ada menawarkan khidmat Arrahnu ini, hanya terdapat beberapa cawangan tertentu Bank Rakyat yang tidak mempunyai khidmat Arrahnu ini ( Mungkin bergantung pada lokasi dan kawasan bank).  Bank Rakyat menawarkan 65% pinjaman dari nilai marhun, dan sehingga 70

KEUNTUNGAN DENGAN TEKNIK OVERLAP ARRAHNU

  Salam semua, Kali ni saya nak share pasal pajak emas dan overlap. Sama je konsepnya macam kita overlap hutang kat  bank. Overlap ni kalau kena waktu dan cara yang sesuai memang boleh buat side income untuk kita. Cuma saya tak berapa pasti sampai berapa kali kita boleh overlapping dan berapa lama pula bank boleh simpan barang kemas kita tu. Tapi berdasarkan cerita sahabat ibu saya, beliau dah hampir 5 tahun pajakkan emasnya dan berkali-kali overlapping sampai boleh buat income. Bayangkanla emas yang beliau ada lebih 400 gram. Sekiranya kenaikan harga RM 5 setiap gram..beliau dah untung RM 1400 ((5 x 400) x 70%). Dan setelah ditolak kos upah simpan, masih ada lebihan yang boleh diambil dari bank. Macam mana nak buat overlap ni ye ? Mudah saja..seperti yang saya dah share dalam artikel Apakah Arrahnu , tempoh gadaian untuk setiap barang yang di pajak adalah 6 bulan. Andaikan kita pajakkan 50 gram barang kemas pada bulan Januari dan harga pajak di bank sewaktu kita pajak adalah RM100. Su

TENDER TERBUKA EMAS LELONG BANK RAKYAT

Bismillahirrahmanirrahim Assalamualaikum... Salam buat pengunjung yg sudi visit blog saya. Tqvm for ur support. For this entry saya nak share berkenaan tender emas lelongan awam bank rakyat. Sehingga bulan september 2012 ni dah saya dah beberapa kali berjaya dalam lelongan awam emas tersebut. Alhamdulillah..tu yg rasa seronok nak share tu. Hari ni baru received call dari bank...saya berjaya dapat satu Item tender lagi..Alhamdulillah..rezeki bulan september plak. TENDER BULAN OGOS. CONTOH SURAT PEMBERITAHUAN.EMAS PUN DAH SAYA JUAL ANTARA EMAS LELONG YANG BERJAYA DIMENANGI..DAH ABIS DI JUAL! Kenapa Bank Rakyat lelong Emas Lelongan awam ni dijalankan oleh Bank2 Rakyat yang menawarkan khidmat Arrahnu. Emas ni kena lelong sebab penggadai2 emas tersebut tak mampu nak tebus @ tak mampu langsung nak bayar balik pinjaman yang telah diberikan oleh Arrahnu mengikut masa yang ditetapkan. So, untuk mendapatkan semula wang yang dipinjamkan kepada penggadai,pihak bank akan m

CARA MENGIRA SUSUT NILAI EMAS (PART 2)

Bismillahirrahmanirrahim.. Salam semua. For this entri..saya nak sambung share dgn anda tentang tips nak trade in emas @ cashkan emas anda. For those yg belum baca Part 1(klik Sini) ,sila baca dulu..sebab pengiraan kita kat bwh nanti..adalah sambungan dari contoh kiraan saya dalam Part 1. Berapa Gram Emas Baru Anda Boleh Dapat Berdasarkan pengiraan saya pada entri part 1, selepas ditolak jumlah susutnilai, Nilai emas anda di kedai A, RM3120 manakala kedai B, RM2975. Ok jom kira berapa gram emas baru yg anda boleh dapat sekiranya anda tak bercadang nak tambah ape2 duit lagi. Andaikan emas baru yang anda pilih kos upah nya adalah RM100. Kos upah ini anda perlu tolak dari nilai emas terlebih dahulu utk mendapatkan jumlah gram emas baru anda.  Kedai A--> RM3120 dan Harga Jual RM 195 Nilai setelah tolak kos upah- 3120-100 = 3020 Jumlah gram emas baru = 3020/195 = 15.49 gram (Nilai emas bahagi dgn harga jual kedai) Kedai B--> RM2975 dan Harga Jual RM 175