Skip to main content

TANDA-TANDA KIAMAT KECIL TELAH LENGKAP

Sebagai tazkirah untuk diri sendiri...terbaca di FB & terus saya copy kat sini..supaya saya sentiasa bermuhasabah kekurangan bekal diri saya untuk perjalanan abadi yang panjang nanti.
  • Ramainya anak luar nikah
  • Zina bermaharajalela
  • Bermaharajalela alat muzik
  • Dusta berleluasa & tidak tepat dalam penyampaian berita
  • Banyak saksi palsu
  • Ramai orang soleh meninggal dunia
  • Penaklukan BaitulMuqaddis
  • Menghiasi masjid & membanggakannya
  • Pemimpin terdiri dari orang yang fasik & jahil
  • Muncul kekejian & memutuskan hubungan kekeluargaan
  • Banyak berlaku gempa bumi
  • Salam diberi kepada orang yang dikenali sahaja
  • Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat
  • Lelaki mentaati isterinya tetapi menderhakai ibunya
  • Kurang sifat Amanah
  • Banyak wanita berpakaian tapi hakikatnya telanjang

Sabda Rasulullah SAW " Sebarkan walaupun sepotong daripada ayatku


Comments

ARTIKEL POPULAR

BEZA BELI EMAS DI WAH CHAN, POH KONG, KEDAI EMAS BIASA @ EMAS ONLINE

Assalamualaikum... Bismillahirrahmanirrahim..... Untuk entry kali ni saya rasa terpanggil nak menulis tentang isu-isu biasa yg timbul dalam jual beli emas ni. Lately ada diantara customer saya yang bercakap tentang promosi emas WAH CHAN, dan tak kurang juga yg bertanya tentang sesetengah kedai yg mempamerkan harga yang murah. Tak dapat di nafikan, saya sendiri selaku pelabur, pembeli  dan penjual sudah pasti akan cuba mendapatkan harga terbaik di pasaran supaya pembelian, pelaburan dan perniagaan saya adalah berbaloi-baloi. Tapi nasihat saya sebelum tu survey dan pastikan anda membuat pembelian yang bijak. Okey saya ada story nak share dan ini mmg experience saya sendiri...jom baca :).  PROMOSI EMAS WAH CHAN Sempena nak raya ni agak menarik juga promosi yang WAH CHAN buat. Sampai kan ibu saya sendiri juga tertarik nak pergi ke outlet WAH CHAN.Sebelum saya terlibat dgn bisnes emas ni, saya dulu pun memang regular customer WAH CHAN. Tapi sejak dah celik emas ni, saya tak

Perbandingan Arrahnu - Xchange VS Bank Rakyat VS Agro Bank VS. Yapiem

Assalamualaikum... Rasa dah lama saya tak jenguk dan update blog ni. Nasib belum bersawang lagi. Sebenarnya banyak juga info yang saya nak update dlm blog ni, cuma tak berapa ada masa nak update blog ni. Tapi untuk entri ni saya nak share berkenaan perbezaan antara Arrahnu yang ada di Malaysia. Tapi saya akan khususkan hanya pada Arrahnu Xchange, Arrahnu Bankk Rakyat, Arrahnu Agro Bank dan Arrahnu Yapiem. Arrahnu yang lain2 saya tak berapa familiar. Kesemua Arrahnu yang saya sebutkan ni..fungsinya sama sahaja, cuma yang berbeza mungkin dari perlaksanaan servis yang ditawarkan kepada penggadai. Arrahnu Bank Rakyat Arrahnu Bank Rakyat adalah Arrahnu yang diuruskan oleh Bank Rakyat sendiri. Kebanyakan Bank Rakyat sememangnya ada menawarkan khidmat Arrahnu ini, hanya terdapat beberapa cawangan tertentu Bank Rakyat yang tidak mempunyai khidmat Arrahnu ini ( Mungkin bergantung pada lokasi dan kawasan bank).  Bank Rakyat menawarkan 65% pinjaman dari nilai marhun, dan sehingga 70

KESAN SAMPINGAN MAKAN MAAJUN ANGGUN BISTARI (MAB)

Salam Uols... This entry saya nak share kesan / effect yang saya alami setelah beberapa tahun saya mengamalkan pengambilan Maajun Anggun Bistari. Mesti uols tertanya2 & was-was kan? Disaat entry ni ditulis dah masuk 5 tahun saya makan MAB and almost 2 tahun dah saya jadi pengedar Maajun ni. Setia kan aku...muahahaha...tak pernah le saya setia makan sesuatu produk macam mana setianya saya dengan Maajun MAB ni. Maajun Anggun Bistari ni lah paling setia saya amalkan..yang lain tu hangat2 taik ayam je. Kenapa saya nak up entry ni? Sebab saya tak larat nak ulang jawap soalan yang sama dari customer2 yang berminat nak try MAB. Uols tau tak..soalan2 wajib, kerap dan sama je yang customer tanya. Meh saya list down soalannya & Insyaallah saya akan bg jawapan utk setiap soalan tu. 1) Soalan paling popular.. Ok ke maajun ni? Selamat ke maajun ni sebagai perancang? Tak termengandung ke nanti? Uols....kalau lah Maajun Anggun Bistari ni tak ok, saya takkan sesetia ni sebagai pengguna

EMAS KU TERSONTOT: RANCANG DAN URUS SENDIRI

Since came back from umrah, hati saya agak malas nak buat sales emas. Penat sbb saya terpaksa spend byk masa outdoor compare to focus pada anak 2 . So no point saya resign kalau tak byk focus pd dorang. Wlw bagaimanapun saya still move on dgn emas, being a loyal ‘GOLD COLLECTOR’. Sepanjang thn 2014 up until now, harga emas mmg lah tak segemilang zaman 2010-2012. Plus pula skim 2 merapu yang saya rasa ramai juga di kalangan rakan 2 yang tersontot dgn skim delay lah, ETA lah, 3 kotak lah..tak tau lah ke mana tenggelam semua tu skrg ni…yang menambahkan lg kabut dikalangan gold player. Bg yang bijak selamat lah, and akan guna peluang ni utk stock up emas masing 2 . Alhamdulillah, Allah masih lapangkan fikiran saya agar beringat “harta sendiri uruskan sendiri” & saya tetap bertegas “Duit dah byr, Brg wajib dpt” . Takda istilah delay 2 @ Eta bagai. Actually saya bukanlah nak komen pasal zaman kabut kesontotan skim 2 yg wakalah 2 /Pengelola 2 jalankan tu. Yg dah sontot tu ambil

TENDER TERBUKA EMAS LELONG BANK RAKYAT

Bismillahirrahmanirrahim Assalamualaikum... Salam buat pengunjung yg sudi visit blog saya. Tqvm for ur support. For this entry saya nak share berkenaan tender emas lelongan awam bank rakyat. Sehingga bulan september 2012 ni dah saya dah beberapa kali berjaya dalam lelongan awam emas tersebut. Alhamdulillah..tu yg rasa seronok nak share tu. Hari ni baru received call dari bank...saya berjaya dapat satu Item tender lagi..Alhamdulillah..rezeki bulan september plak. TENDER BULAN OGOS. CONTOH SURAT PEMBERITAHUAN.EMAS PUN DAH SAYA JUAL ANTARA EMAS LELONG YANG BERJAYA DIMENANGI..DAH ABIS DI JUAL! Kenapa Bank Rakyat lelong Emas Lelongan awam ni dijalankan oleh Bank2 Rakyat yang menawarkan khidmat Arrahnu. Emas ni kena lelong sebab penggadai2 emas tersebut tak mampu nak tebus @ tak mampu langsung nak bayar balik pinjaman yang telah diberikan oleh Arrahnu mengikut masa yang ditetapkan. So, untuk mendapatkan semula wang yang dipinjamkan kepada penggadai,pihak bank akan m